Page 146 - Sicredi
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formação de seus profissionais. Com o tempo, o Sicredi passou a ser visto, também, como um agente incentivador da qualificação profissio- nal nas comunidades onde atua.
Somado a isso, o Sicredi se viu diante da necessidade de deli- near uma política de gestão de pessoas para as cooperativas, Centrais e suas empresas. Ao estabelecer um planejamento para as carreiras dos colaboradores, o Sistema investia nas pessoas, um dos principais fato- res de desenvolvimento de qualquer organização. Antes de elaborar a nova política de gestão de pessoas, o Sicredi promoveu um amplo debate sobre o tema, acolhendo as contribuições e reivindicações de todas as empresas integrantes do Sistema. O modelo de gestão de pessoas in- cluía práticas que, à época, eram consideradas inovadoras no ambiente cooperativo, como a participação nos resultados, por exemplo.
A padronização, também aplicada à gestão de pessoas, deixa- va claros os critérios para as remunerações, promoções, recrutamen- to e demais atividades. Esse modelo vem sendo aprimorado ao longo do tempo, fazendo com que cada colaborador, desde sua admissão no Sistema, conheça os caminhos que deve percorrer para desenvolver-se
 a tradition that has continued over the years – investing in developing its professionals. Over time, Sicredi also came to be seen as promoting professional expertise in the communities in which it operates.
In addition, Sicredi needed to establish a personnel policy for
its credit unions, the Regional Centers and their companies.
After designing career paths for
its employees, the System started investing in people, one of the most important elements in developing an organization. However, before designing its new personnel policy, Sicredi held extensive discussions on the topic, welcoming suggestions
and demands from all of the
System’s participating companies.
The personnel management model included practices that were considered, for that era, innovative for the cooperative environment, such as participation in results.
Standardized personnel practices
set clear criteria for compensation, promotions, hiring and other personnel matters. This model has been improved over time so that every employee, upon joining the System, knows the path for professional development. This transparency also applies to compensation, which is tied to the employee’s responsibilities and tasks regardless of work location. The
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