Page 191 - Sicredi
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A vision for the future
Visão de futuro
Ao escolher seus caminhos de forma acertada, adotando diretrizes sintonizadas com as características do cooperativismo contemporâneo, o Sicredi chegou ao século 21 em condições de se colocar um desafio audacioso: ser o melhor sistema de crédito coo- perativo do País, explorando sua identidade natural e permanente, que é ser cooperativa.
À primeira vista, a julgar pela tecnologia instalada e pelo layout das unidades de atendimento, o Sicredi parece um banco. A semelhança, de certa forma, foi uma conquista do Sistema, na me- dida em que se equiparou aos demais agentes do sistema financeiro em relação à oferta de produtos e serviços. Diferentes das antigas Caixas Rurais, que dispunham de escassos recursos humanos e tecnológicos, as cooperativas do novo milênio dispõem de tecnolo- gia semelhante à encontrada em qualquer banco que opera no País. Se, por um lado, essa condição reforça o papel da cooperativa como agente financeiro, por outro, torna menos evidentes suas peculiari- dades em relação às sociedades de capital.
 concept, people, in organizing themselves for economic purposes, seek to obtain the best performance from their business. The objective of the cooperative entity is to increase income to improve the living conditions of its members.
In choosing its path, adopting guidelines in sync with contemporary cooperativism, Sicredi began the 21st century ready to take on a bold challenge: To be the best cooperative credit system in the country, based on its essence, which is to be cooperative.
At first sight, Sicredi appears to be a bank, judging from its technology
and the layout of its branches. To
an extent, this similarity helped
the System because it put it on an equal footing with other financial institutions with regard to products and services offered. In contrast with the old Rural Banks, which had a shortage of labor and technological resources, the credit unions of the new millennium have technology similar to that of any Brazilian bank. On the one hand, this strengthens the credit union’s role as a financial institution; however, on the other hand, it makes less obvious the unique aspects of the credit union as compared to for profit companies.
























































































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