Page 134 - Sicredi
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A informatização foi vital no crescimento do Sicredi
sabilidade da nova estrutura, houve uma preocupação em manter o foco na vocação das Centrais, reservando-lhes atribuições relacio- nadas à profissionalização e à coordenação do processo de controle e desenvolvimento. Do ponto de vista operacional, um dos maiores desafios dos colaboradores da Confederação foi desenvolver uma Tecnologia da Informação (TI) própria, com a responsabilidade de
viabilizar o funcionamento do Banco Cooperativo e do Sistema nos diferentes Esta- dos em que o Sicredi atuava.
the tasks for the new organization, there was concern about the role of
the Regional Centers, so
they were left with the tasks of professionalizing and coordinating development
and control. From an operational point of view, one of the biggest challenges for Confederation employees was to develop its own Information Technology (IT) Department, responsible for the proper functioning of the Cooperative Bank and the System in each state where Sicredi operated.
Due to the System’s explosive growth, the computer programs developed by Cocecrer-RS in the 1980’s
and used by other Regional Centers were already obsolete. It was therefore necessary to develop new software that
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Ita Kirsch
























































































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